Technika przeładunku - Uszczelnienia
Uszczelnienia bram - ochrona przed wiatrem i niepogodą
Uszczelnienia bram Uszczelnienia bram firmy Hörmann chronią towary przed wpływem warunków atmosferycznych, pozwalają oszczędzić koszty energii oraz zapobiegają powstawaniu przeciągów, a tym samym ograniczają liczbę zachorowań wśród personelu. Dzięki możliwości łączenia z rampami przeładunkowymi wszelkie zadaszenia lub przybudówki do ramp stają się zbędne. Uszczelnienia bram Hörmanna zostały opracowane z myślą o różnych wymaganiach jako uszczelnienia fartuchowe, klapowe, poduszkowe i pneumatyczne. Klapy i części ramy są produkowane jako pojedyncze elementy, co znacznie ułatwia ich montaż. Z tego względu również ich wymiana jest prosta i niedroga.
Uszczelnienia plandekowe firmy Hörmann dopasowują się do każdego typu samochodu ciężarowego i dzięki temu znajdują uniwersalne zastosowanie. Wysokiej jakości plandeki boczne i czołowe, montowane do ocynkowanej ramy, tworzą konstrukcję stabilną, elastyczną i odporną na rozerwanie. Plandeki i części ramy są produkowane jako pojedyncze elementy do skręcenia na miejscu montażu. Dlatego też można je bez problemu i niedrogo wymienić
Hörmann Pneumatyczne uszczelnienie bramy DAS-3
Poduszka powietrzna wokół pojazdu ciężarowego
Wysoka jakość Długotrwałe użytkowanie Nadmuchiwane uszczelnienie bram firmy Hörmann dokładnie przylega do ciężarówek różnych wielkości. Zapewnia tym samym doskonałą szczelność i skutecznie hamuje przenikanie temperatury zewnętrznej do wnętrza hali. Ten typ uszczelnienia w wersji dla ramp zalecany jest przede wszystkim do magazynów-chłodni oraz w przypadku dłużej trwających przeładunków towarów wrażliwych na temperaturę. Dostarczany jest także w wersji dla pasów ruchu.
Zalety systemu
Dopiero po zadokowaniu ciężarówki wentylator napełnia uszczelnienie powietrzem i w ten sposób w ciągu kilku sekund zapewnia całkowitą szczelność przestrzeni ładunkowej wokół pojazdu. Po zakończeniu przeładunku i wyłączeniu wentylatora, powietrze jest równie szybko wypuszczane z poduszek za pomocą prowadzonych wewnątrz napiętych lin (z bocznych poduszek) i przeciwwagi (z górnej poduszki). Sam proces uszczelnienia i odblokowania po zakończenia za- lub wyładunku trwa zaledwie kilka sekund.
Podwójna korzyść z wentylatora
1. Wentylator 230 V nadmuchuje połączone ze sobą poduszki. Utrzymanie stałego ciśnienia zapewniają mini otwory od spodniej strony poduszek.
2.Równocześnie - dzięki małym otworom w poduszkach - zostaje zdmuchnięta woda z dachu ciężarówki. Wentylator jest umieszczony pod daszkiem i zabezpieczony na wypadek kolizji.
Parametry konstrukcyjne i jakościowe Poszycie dachu i poszycie boczne
Z ocieplanych paneli stalowych (grubość 20 mm) wyposażonych w zaokrąglone profile narożne z eloksalowanego aluminium (wzornictwo softline).
Elastyczne pasy frontowe
Dwuwarstwowa, elastyczna tkanina nośna z monofilamentu poliestrowego, pokryta obustronnie PCW, grub. ok. 3 mm.
Poduszki z PCW
Z trwale elastycznego PCW odpornego na działanie warunków atmosferycznych, zgrzewanego metodą prądów wysokiej częstotliwości.
Wyposażenie na życzenie
- Cyfry na plandece czołowej
- Dodatkowa elektrycznie rolowana plandeka (zamiast długiej górnej poduszki)
Hörmann Dociskowe uszczelnienia bram DAK/DFH/DFC/DAH
Poduszkowe uszczelnienia bram specjalnego zastosowania
Zalecamy skontaktować się ze specjalistą
Przed zastosowaniem uszczelnień poduszkowych firmy Hörmann należy odpowiedzieć m.in. na następujące pytania: Jaki jest skład parku maszynowego? Jakimi ciężarówkami posługują się główni dostawcy? Tu wszystko musi dokładnie pasować. Optymalny zakres zastosowania tych uszczelnień obejmuje ciężarówki ze stałym nadwoziem, bez górnej klapy. Jeśli są spełnione powyższe warunki, to uszczelnienia poduszkowe zapewnią bardzo dobre warunki do przeładunku pojemników wymiennych i kontenerów na kółkach. Typ DAK-3 posiada specjalnie kombinowane elementy uszczelniające, zalecany jest do przeładunku towarów podwieszanych, np. wyrobów tekstylnych lub mięsa transportowanego w samochodach-chłodniach.
Bezpieczne dokowanie, pewne uszczelnienie
W celu za- lub wyładunku ciężarówka z uprzednio otwartymi drzwiami podjeżdża do piankowych poduszek wyposażonych w komory powietrzne. Podczas dokowania poduszki uginają się o ok. 50 mm. Górne uszczelnienie jest uzależnione od typu (patrz warianty wykonania). Amortyzatory najazdowe zabezpieczają fasadę budynku i samochody ciężarowe przed uszkodzeniem.
Parametry konstrukcyjne i jakościowe
Poduszki są wypełnione pianką poliuretanową, w 100% bez freonu, a zintegrowane komory powietrzne jeszcze bardziej zwiększają ich elastyczność. Wytrzymałą całość tworzą poduszki wraz ze stabilną ramą z multipleksu i wysokiej jakości poszyciem z plandek, wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego tkaniną (620 g/m2). Powierzchnie najazdowe poduszek wyposażano na całej szerokości w pasy z poliestru (1750 g/m2), zgrzewanego metodą prądów wysokiej częstotliwości, dzięki czemu są one dodatkowo wzmocnione i jeszcze bardziej wytrzymałe.
Hörmann Klapowe uszczelnienie bram DDF
Bezpieczne dokowanie samochodów ciężarowych typu "jumbo"
Proste i bardzo elastyczne rozwiązanie
Boczne poduszki wypełnione pianką, wraz ze szczególnie wytrzymałymi plandekami po stronie najazdowej, są przeznaczone do trudnych warunków eksploatacji. Nawet nie dość dokładnie zadokowany samochód ciężarowy nie spowoduje uszkodzenia uginających się pod jego naporem poduszek. Konstrukcję wykonano bez zastosowania żerdzi, dzięki czemu uszczelnienie montuje się łatwo i szybko!
Szczególnie elastyczna konstrukcja dachu
Podczas rozładunku wysokich samochodów ciężarowych lub po podniesieniu podwozia w pojazdach typu „jumbo”, dach zachowuje się elastycznie, dostosowując się do zmiany wysokości. W ten sposób chronione jest zarówno uszczelnienie jak i samochód ciężarowy.
Parametry konstrukcyjne i jakościowe
Poduszki boczne są wypełnione pianką z PU, w 100% bez freonu. Razem ze stabilną ramą tworzą wyjątkowo wytrzymałą całość.
Plandeki są zgrzewane z bocznym poszyciem poduszek metodą prądów wysokiej częstotliwości, co zapewnia im dużą wytrzymałość.
Plandeka czołowa
Z zestawem przeciw burzowym
Plandeki boczne
Po 1 pasie najazdowym z każdej strony
Poszycie górne
Ze zintegrowanym okapnikiem
Kolory plandek z tworzywa sztucznego
grafitowy (na bazie RAL 9011)
Kolory pasów najazdowych
biały (na bazie RAL 9016)
Wyposażenie na życzenie
cyfry na plandece czołowej
Wymiary
3400 x 3500 x 500 mm (B x H x T) Otwór frontowy: 2200 2500 mm (B x H)
Hörmann Plandekowe uszczelnienie bram DSE Wytrzymała wersja standardowa
Stabilna, elastyczna i odporna na rozerwanie
Stabilna i elastyczna konstrukcja oraz odporne na rozerwanie specjalne plandeki boczne dopasowują się do samochodów ciężarowych każdej wielkości. Dlatego te uszczelnienia mają uniwersalne zastosowanie.
Konstrukcja z ramieniem przegubowym lub nożycowym
Ramiona przegubowe lub nożycowe łączą przednią i tylną ramę. Te dwa rodzaje łączeń są elastyczne i pozwalają uniknąć uszkodzeń na skutek uderzenia przez pojazd. Gwarantują również skuteczne uszczelnienie w przypadku niedokładnie zadokowanego pojazdu. Konstrukcja z ramieniem przegubowym jest wyposażona w łańcuchy zabezpieczające. Konstrukcja nożycowa ugina się i po zakończeniu przeładunku ponownie napina poszycie. Dzięki temu uszczelnienie bramy przez dłuższy czas wygląda estetycznie.
Specjalne wersje wykonania
Oprócz wersji elastycznej, z ramieniem przegubowym lub nożycowym, dostarczamy uszczelnienia DSE w wersji dla wnęk lub jako konstrukcję sztywną o głębokości montażowej 500 mm.
Parametry konstrukcyjne i jakościowe 3-stronna rama przednia i tylna oraz połączenie ramy (ramiona przegubowe lub nożycowe) z ocynkowanych profili stalowych. Mocowanie plandek za pomocą skręcanych profili narożnych, wykonanych z eloksalowanego aluminium trawionego w kolorze naturalnym (E6/EV1).
Plandeka czołowa
Z zestawem przeciw burzowym
Plandeki boczne
Po 4 pasy najazdowe z każdej strony
Poszycie górne
Ze zintegrowanym okapnikiem
Wyposażenie na życzenie
Cyfry na plandece czołowej
Obustronne uszczelnienia narożnikowe
Hörmann Uszczelnienie klapowe DS
Wytrzymała wersja standardowa
Ekonomiczne uszczelnienie bramowe, typ DS, w 3 wersjach wykonania:
- DSL - wersja standardowa, model rampowy z ramionami równoległymi
- DSS - model rampowy z ramionami nożycowymi
- DSS-G - model przejazdowy z ramionami nożycowymi
Boczne plandeki z monofilamentu Boczne plandeki uszczelnienia typu DS, o grubości ok. 3 mm, zawdzięczają sztywność poprzeczną tzw. płytkom z monofilamentu umieszczonym w tkaninie. Plandeki są dostępne w szerokościach 600 lub 700 mm.
Plandeki czołowe Plandeki czołowe są szczególnie narażone na uszkodzenia, w związku z czym są wyposażone w dodatkowe wzmocnienia. Na życzenie dostarczamy plandeki czołowe nacięte z boków lub wzmocnione na całej szerokości paskami, krycie100%.
Plandeki czołowe są dostępne w wysokościach: 900, 1000 lub 1200 mm.
- DSL - model rampowy z ramionami równoległym
- DSS - model rampowy z ramionami nożycowymi
- DSS-G - model przejazdowy z ramionami nożycowymi
Kolory
Plandeki czołowe i boczne
Czarny, na bazie RAL 9011 (standard)
Szary, na bazie RAL 7012
Niebieski, na bazie RAL 5010
Pasy najazdowe
Białe
Żółte
Poszycie boczne
Czarne, na bazie RAL 9011
Materiał
Plandeki boczne
2-warstwowa tkanina nośna z monofilamentu poliestrowego, pokryta obustronnie PCW, grub. ok. 3 mm ciężar powierzchniowy ok. 3900 g/m2.
Plandeka czołowa
2-warstwowa, wzmocniona tkanina nośna z monofilamentu poliestrowego, pokryta obustronnie tworzywem sztucznym, grub. ok. 3 mm ciężar powierzchniowy ok. 3700 g/m2.
Poszycie boczne i górne
Tkanina nośna z włókna poliestrowego, pokryta obustronnie tworzywem sztucznym
Hörmann Uszczelnienie klapowe DT
Dobra inwestycja przy dużym nasileniu ruchu
Duże obciążenia wymagają trwałej konstrukcji
W miejscach, gdzie za- i wyładunek odbywa się w ruchu ciągłym, najlepszym rozwiązaniem będą uszczelnienia firmy Hörmann typu DT, wyposażone w wysokiej jakości plandeki. Intensywna eksploatacja szybko zamortyzuje wyższy koszt początkowy inwestycji dzięki minimalnym kosztom utrzymania. Kieszenie pod sprężyny piórowe są zgrzewane metodą prądów wysokiej częstotliwości. W ten sposób powstaje absolutnie trwałe łączenie. W przypadku szkód spowodowanych kolizją można szybko i łatwo wymienić sprężyny piórowe, bez potrzeby wymiany całej plandeki bocznej.
Uszczelnienie DT oferujemy w 3 wersjach wykonania:
- DTL - model rampowy z ramionami równoległymi
- DTS - model rampowy z ramionami nożycowymi
DTS-G - model przejazdowy z ramionami nożycowymi
DTL - model rampowy z ramionami równoległymi
DTS - model rampowy z ramionami nożycowymi
DTS-G - model przejazdowy z ramionami nożycowymi
Kolory
Plandeki czołowe i boczne
Czarny, na bazie RAL 9011 (standard)
Szary, na bazie RAL 7012
Niebieski, na bazie RAL 5010
Zielony, na bazie RAL 6005
Pasy najazdowe
Białe
Żółte
Pomarańczowe
Czerwone
Poszycie boczne
Czarne, na bazie RAL 9011 (standard)
Szary, na bazie RAL 7012
Niebieski, na bazie RAL 5010
Zielony, na bazie RAL 6005
Materiał
Plandeki boczne, plandeka czołowa
Zgrzewane metodą prądów wysokiej częstotliwości, materiał z poliestru z wkładem ze specjalnego włókna obustronnie powlekanego tworzywem sztucznym i z ocynkowanymi stalowymi sprężynami piórowymi o dużej sprężystości, grub. ok. 2 mm, ciężar powierzchniowy ok. 2000 g/m2 szerokość bocznych plandek 650 mm. Dostępna wysokość plandeki czołowej: 900, 1000, 1200 lub 1350 mm.
Poszycie boczne i górne
Tkanina nośna z włókna poliestrowego, pokryta obustronnie PCW.
HÖRMANN - marka, której warto zaufać!
Zapraszamy do kontaktu. Nasz zespół chętnie odpowie na wszelkie pytania.